Za nami uroczyste zakończenie projektu „Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei”. Impreza odbyła się 24 czerwca w Hotelu Pod Lasem w Chynowie. Celem spotkania było podsumowanie 3 miesięcznej pracy młodzieży nad reklamą mającą na celu pobudzenie zmian w myśleniu ludzi. Podczas spotkania zostały ujawnione tajemnice wymyślonych przez młodzież kampanii!
Ta twórcza impreza zgromadziła ok. 60 młodych osób z gmin Chynów, Grójec, Jasieniec i Warka – uczestników projektu.
Pracowali oni ponad 3 miesiące najpierw badając środowisko lokalne, ucząc się o strategiach w reklamie, przekuwając swoje wnioski na konkretne tematy kampanii społecznych. W sumie powstało 14 kampanii przygotowanych przez tzw. zespoły robocze młodzieży. Impreza miała na celu zwrócić uwagę innych, w tym dorosłych na tematy, które dostrzega młodzież.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Gmin na terenie których realizowany był projekt: Wójt Gminy Jasieniec – Marek Pietrzak, Wiceburmistrz Warki – Teresa Knyzio, Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta Grójec – Karol Biedrzycki, oraz Sekretarz Gminy Chynów – Maria Jaskółowska. Rozmawiali z młodzieżą, zgłębiali kampanie przez nich przygotowane, podkreślając jednocześnie wnikliwość i wrażliwość z jaką młodzi ludzie podeszli do tematu.
Podczas imprezy młodzież prezentowała swoje kampanie tj. plakaty, ulotki, wlepki, filmy, strony www. Jednocześnie wzbogacali przekaz o dodatkowe informacje np. można było sprawdzić jak poprawnie złożyć komputer, ile cukru jest w jogurcie, co robi kropla ze skałą i co niektórzy młodzi ludzie noszą w plecaku. Wszystkie kampanie dotyczą ich najbliższego środowiska lokalnego lub grup rówieśniczych. Każdy z gości mógł swobodnie podjeść do każdej z prezentacji i interaktywnie zaangażować się w jej realizację – poprzez bezpośredni kontakt z ich autorami, dający możliwość wymiany doświadczeń i reakcji na bardzo często nietuzinkowe pomysły młodzieży.
Przypomnijmy, że projekt został zrealizowany przez Stowarzyszenie W.A.R.K.A. i Zespół trenerski „Społeczne Kreatyfki”. W działanie to zostali zaangażowali lokalni opiekunowie, którzy animowali młodzież i organizowali spotkania w każdej z gmin objętych projektem oraz eksperci – graficy, twórcy stron internetowych, montażyści filmowi, którzy fachowymi umiejętnościami wspomagali młodzież w przygotowaniu projektów plakatów, ulotek, stron internetowych czy filmów.
Ale co tak naprawdę powstało w ramach projektu? Co goście imprezy mogli zobaczyć? Co pobudzało do rozmowy i zastanowienia się? Jakie kampanie powstały? Poniżej prezentujemy tematy wybrane i opracowane przez młodzież. To co należy podkreślić, to fakt, że młodzież decydowała na każdym etapie projektu tj. diagnozując środowisko, wybierając temat i formę prezentacji kampanii.
Poniżej przedstawiamy tematy i przykłady kampanii.
- Rodzicu, Twoje dziecko ma dostęp do alkoholu
- Jesteś fajny kiedy pijesz, palisz lub bierzesz narkotyki
- Uaktywnienie mieszkańców mniej rozwiniętych miejscowości
- Alkohol – szybka droga do problemów. Wyhamuj w porę
- Dajmy szansę pasjom grójeckiej młodzieży
- Grójec – MuraLOVE miasto
- Bohaterowie Grójca 44 – pamiętamy
- Cukrowi dziękujemy
- Pomóżcie nam poznać inne kultury – wymiana międzynarodowa Erasmus +
- Dodaj sobie praktyki – zajęcia pozalekcyjne w naszej szkole
- Deptaj zebrę
- Dbajmy o odnawiane miejsca w Warce
- Ćwiczę bez wstydu
- Bezdomni w Warce – spójrzmy na nich inaczej
W ramach spotkania wręczono dyplomy dla wszystkich uczestników projektu, którzy na pamiątkę odbili kolorowy ślad swojego kciuka na płótnie oraz otrzymali pamiątkowe długopisy i torby. Podziękowania wręczono również Zespołu Badaczy z Gminy Warka którzy diagnozowali potrzeby i aktywność młodzieży z gminy Warka, pomagając w ten sposób na planowanie strategiczne działań Stowarzyszenie W.A.R.K.A. na rzecz młodzieży.
Impreza okazała się dużym sukcesem, również dzięki doskonałemu miejscu spotkania – Hotelu pod Lasem w Chynowie, miejscu w którym każdy – nawet wysoce kreatywna młodzież może liczyć na zrozumienie i indywidualne podejście do potrzeb. Dzięki kameralności, atmosferze w której można łatwo realizować swoje plany co do spotkań udało się uzyskać powalający efekt, który był zwieńczeniem wielomiesięcznej pracy projektowej. Z tego miejsca chcemy w imieniu swoim i młodzieży serdecznie podziękować właścicielom Hotelu pod Lasem w Chynowie za umożliwienie nam zorganizowania spotkania, które każdy z uczestników z pewnością ciepło zapamięta.
https://www.facebook.com/hotelchynow
W najbliższych dniach, zaprezentujemy kolejno wszystkie 14 kampanii społecznych, stowrzonych przez naszą uzdolnioną młodzież. Zapraszamy do zapoznawania się z nimi i podawania ich dalej, sprawmy aby kampanie ożyły! Może nawet w całej Polsce!
Projekt „Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei” został zrealizowany przez Stowarzyszenie W.A.R.K.A. w ramach Programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.