Młodzież z gminy Warka zauważyła ważny problem społeczny – etykietowanie osób bezdomnych jako alkoholików i degeneratów, bez zastanowienia się kim jest ten człowiek i jak znalazł się w tym tragicznym położeniu. Celem kampanii jest pokazanie stereotypu myślenia i uświadomienia, że nic nie jest dane raz na zawsze i czasem jakieś tragiczne wydarzenie powoduje, że szanowany zamożny obywatel staje się osobą bardzo biedną i poniżaną. Tą granicą jest „cienka czerwona linia”.
W ramach projektu Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei, organizowanego przez Stowarzyszenie W.A.R.K.A., młodzież ma nadzieję zniechęcić ludzi – głównie młodych – do etykietowania osób bezdomnych oraz uświadomienie, że bieda i bezdomność nie zawsze są rezultatem choroby alkoholowej. Będą w tym pomagać plakaty rozwieszane w różnych miejscach w Warce m.in. w ratuszu i szkołach.
Autorzy: Magdalena Firlik, Anna Walczak, Kamila Wikowska, Wiktoria Wesołowska, Aleksandra Cichońska, Wiktoria Grzegorek
opracowanie graficzne: Michał Rzeźnik
Kampania została po raz pierwszy zaprezentowana podczas uroczystej Gali podsumowującej projekt. Podczas spotkania z pierwszymi odbiorcami projektu, młodzi twórcy kampanii przygotowali manekina rzeczywistych rozmiarów, przedstawiającego człowieka będącego jednocześnie po obu stronach życia. Przewiązywali także na nadgarstkach zwiedzających czerwone nitki, dla przypomnienia jak niewiele czasem dzieli nas od skrajnego ubóstwa.
Projekt „Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei” został zrealizowany przez Stowarzyszenie W.A.R.K.A. w ramach Programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.