Co w trawie piszczy? Kampanie, projekty i aktywność społeczna! Młodzi uczestnicy projektu Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei, tworzą kampanie w Grójcu.
Przypominamy, iż młodzieżowy projekt Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei realizowany jest od listopada 2014 do maja 2015
Tworzenie przez młodzież w wieku 14-19 lat kampanii społecznych ze wsparciem ekspertów praktyków i zewnętrznych trenerów, realizowany w czterech gminach powiatu grójeckiego: Chynowie, Grójcu, Jasieńcu i Warce.
W gminie Grójec powstały cztery grupy projektowe.
Pierwsza z nich zajmuje się uświadomieniem prozdrowotnym młodych ludzi w zakresie zagrożenia jakim jest obecny w wielu produktach spożywczych cukier. Co szkodzi, co pomaga? Jakie są konsekwencje nadużywania cukru? Czy light jest light? Ile cukru w cukrze? To i wiele innych przekazów niesie ze sobą kampania kierowana do uczniów Grójeckich szkół.
Druga grupa chce zachęcić społeczność Grójca do akceptacji i promocji pomysłu jakim jest upiększenie miasta poprzez murale. W Grójcu ok. 2 lata temu Sebastian Krawczak narysował na ścianie kamienicy dziewiętnastowieczną panoramę grójeckiego Rynku. To zainteresowało nie tylko społeczność lokalną, ale stało się ciekawostką na skalę ogólnopolską. Mural love?
Trzecia grupa zwróciła uwagę na zwiększenie świadomości młodzieży grójeckiej na temat jednostki „Głuszec” i największej akcji zbrojnej zorganizowanej przez AK na terenie Grójca tj. uwolnienie więźniów Gestapo z budynku „Caritas”. Ważna dla gminy Grójec historia związana z jednostką AK – Głuszec nie jest wszystkim – szczególnie młodym znana. Jednocześnie odchodzą już osoby – mieszkańcy gminy, którzy byli bohaterami tego wydarzenia. Dla młodych ludzi to ważny temat, to pragną przekazać mieszkańcom Grójca.
Tematem podjętym przez czwartą grupą jest mobilizacja osób, które łączy sztuka do aktywnych działań mających na celu rozwój ich pasji. Zdaniem grupy mieszkańców w Gminie Grójec brakuje dostępnej na każdą kieszeń oferty, w ramach której osoby utalentowane artystycznie mogą się rozwijać. Dużo jest działań niekomercyjnych związanych ze sportem, a mniej związanych ze sztuką. Młodzież chce przekazać swoim rówieśnikom i dorosłym, że ich plany, marzenia i samorealizacja są tematem priorytetowym.
Pamięć o historii, zdrowie, street art i pasje – oto tematy, które zafrapowały młodzież w Grójcu. Same kampanie – już wkrótce!
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG