Co w trawie piszczy? Kampanie, projekty i aktywność społeczna! Młodzi uczestnicy projektu Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei, tworzą kampanie w Chynowie.
Przypominamy, iż młodzieżowy projekt Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei realizowany jest od listopada 2014 do maja 2015.
Tworzenie przez młodzież w wieku 14-19 lat kampanii społecznych ze wsparciem ekspertów praktyków i zewnętrznych trenerów, realizowany w czterech gminach powiatu grójeckiego: Chynowie, Grójcu, Jasieńcu i Warce.
W gminie Chynów pracują cztery grupy aktywnej modzieży.
Pierwsza z nich zajęła się tematem uświadamiania osób dorosłych, w tym przede wszystkim rodziców o powszechnej dostępności używek stanowiących zagrożenie dla zdrowia i życia ich dzieci. Młodzież i dzieci nie mają problemu z zakupem np. piwa, mimo, że jest to teoretycznie zakazane. Rodzice nie zdają sobie sprawy z zagrożeń, które są wokół, nie mówi się o tym otwarcie. To do nich będą kierowane słowa i obrazy w tej kampanii.
Drugi zespół zwrócił uwagę na uwrażliwienie i uświadomienie gimnazjalistów w temacie zagrożenia związanego z presją akceptacji wśród rówieśników i sposobów na “bycie fajnym” – często zgubnych i nielegalnych. W wieku 13-15 lat młody człowiek ma silną potrzebę akceptacji rówieśników i nie zdaje sobie nawet sprawy jakiej presji jest poddawany, nie potrafi sam uświadomić sobie problemu w ten sposób wchodząc w nałogi, dlatego twórcy kampanii kierują właśnie do młodych ludzi swój przekaz.
Tematem trzeciej grupy jest zachęcanie do aktywności tj. brania sprawy w swoje ręce przez mieszkańców wsi zlokalizowanych na obrzeżach Gminy Chynów, tak aby sami chcieli podejmować działania w interesie dbania o równomierny rozwój Gminy. Mieszkańcy mniejszych i oddalonych od centrum gminy Chynów miejscowości, uważają, że ich miejscowości są zaniedbywane tj. że nie ma równomiernego rozwoju w Gminie. Jednocześnie sami nie organizują się by ten stan zmienić. Młodzież widząc to nie wzruszyła ramionami – przekazuje mieszkańcom Chynowa i okolic poprzez swoją kampanię bardzo ważną wiadomość!
Czwarta z grup zajęła się uświadomieniem młodzieży na temat życiowych konsekwencji związanych z wejściem w nałogi. Młodzież czasem bez refleksji i wiedzy wchodzi w świat używek, nie mając świadomości do czego mogą one ich poprowadzić. Rodzina, zdrowie i własna przyszłość – to najważniejsze rzeczy w życiu człowieka, o których młody człowiek czasem zapomina. Nic to, młodzież z tej grupy, chcąc uchronić swoich rówieśników od życiowych komplikacji – dosadnie przypomni o nich swojemu odbiorcy!
Przyszłość młodzieży, naudużywanie alkoholu i używek, świadomość rodzicielska i sprawczość społeczna – oto tematy, które zafrapowały młodzież w Chynowie. Same kampanie – już wkrótce!
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG