„Jest tyle do zrobienia… Jest tyle do popsucia…” oraz „Kampania niejedno ma imię” – oto czym zajmowała się młodzież na ostatnich zajęciach.
Zajęcia były prowadzone przez trenera stratega i trenera procesu psychologicznego.
Młodzież przedstawiła oraz omówiła wyniki swojej fotooceny wykonanej pomiędzy warsztatem pierwszym a drugim. Na podstawie zdjęć wyłoniła po kilkanaście tematów potencjalnych kampanii społecznych. Zawierały one tematy uznane za problemy wymagające uświadomienia lub interwencji oraz mocne strony wymagające promocji. Młodzież zapoznała się z definicją i przykładami kampanii społecznych, a także etapami tworzenia ich. Przeanalizowała elementy kampanii na przykładach oraz pracowała nad elementami ich kampanii. Opracowała cele, zidentyfikowała grupy docelowe, przećwiczyła perspektywę grupy docelowej oraz przeanalizowała ich stosunek do tematu kampanii. Opracowała listę barier grupy docelowej dla odbioru ich kampanii, wraz z pomysłami na przełamywanie ich.
Zajęcia odbywały się w przyjaznej atmosferze. Młodzież w różnych zadaniach miała okazję do lepszego poznania się z innymi uczestnikami, wszyscy są zmotywowani do udziału w zajęciach oraz aktywnie uczestniczą w proponowanych pracach.